Chickinho

Chickinho

Client.
Chickinho
Starting a business. Naming. Packaging. Visual Identity. Food & Beverage.

Chickinho’s brand proved that grilled chicken could be exciting.

Chickinho was born to be a game-changer in the traditional “churrasqueiras” market. We created a playful name, bold visual identity and messages to differentiate it from competitors, and the brand quickly gained recognition and engaged customers.

Chickinho was born to be a game-changer.

Challenge.

Chickinho entered one of the most saturated markets - the grilled chicken industry - in a country where “churrasco” is a staple. The challenge was to create a brand that could stand out in this crowded and undifferentiated market, where countless competitors offered similar products for takeaway.

Starting by its name, the brand needed to be fun, memorable, and compelling.

Naming.

O nosso objetivo foi fazer da marca o ponto central do negócio, tirando partido do seu poder de diferenciação e criando um forte reconhecimento no mercado e um envolvimento emocional com os consumidores. Começando pelo seu nome, a marca precisava de ser divertida, memorável e convincente - um antídoto para o branding suave e utilitário típico da indústria.

Criámos o nome Chickinho como uma forma lúdica e afetuosa de abordar o produto. Ao misturar “frango” com “Francisco” (um nome tradicional português, que é também o nome de um dos fundadores, e que é frequentemente apelidado de “Chico”), criámos um diminutivo que transmite calor e familiaridade, fazendo com que a marca se torne um amigo de confiança, em vez de apenas mais um restaurante, transmitindo uma sensação de familiaridade.

Chickinho é agora uma palavra tão portuguesa como o hábito de comer frango grelhado, reforçado pelo slogan da marca “Quando o melhor frango toca à porta”, assegurando a sua qualidade e privilegiando a entrega.

Visual identity.

A identidade visual do Chickinho foi desenhada para quebrar comas normas dos típicos restaurantes de frango de churrasco. A marca adoptou uma estética arrojada, inspirada na cultura pop, com cores vivas e elementos de design lúdicos que a distinguem imediatamente da concorrência. O logótipo, as embalagens, a decoração dos espaços, as fardas e os materiais para os restaurantes foram todos concebidos para reforçar esta identidade distintiva - garantindo que o Chickinho tinha um stopping power significativo, das lojas às redes sociais.

The brand embraced a bold, pop-culture-inspired aesthetic, with bright colours and playful design elements.

Brand expression.

The brand expression for Chickinho extended beyond visuals to encompass the entire customer experience. The brand voice, infused with humour and personality, was central to this. Every touchpoint, from the packaging to the in-store experience, was developed to reflect Chickinho’s. This approach helped to create a memorable brand that consumers could connect with, turning a routine purchase into an enjoyable experience.

The brand voice, infused with humour and personality, was central to this.